همشهری‌آنلاین: رییس جمهور در جمع مردم دهلران با تاکید بر اینکه دولت در کنار ملت در مقابل کسانی که بخواهند مقابل پیشرفت کشور قرار گیرند، می‌ایستد و بر ارزش‌های خود پافشاری می‌کند، گفت:

 نباید اجازه دهیم عده‌ای خودخواهی‌ها و قدرت‌طلبی‌های خود را به نام انقلاب و ملت تحمیل کنند و خود را مالک انقلاب و ملت بدانند، نباید اجازه دهیم ارزش‌ها و اصول انقلاب و اسلام تضعیف شود. دراین صورت پرچم عزت برافراشته خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به ایلام، دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح روز پنج‌شنبه مهمان مردم شهرستان دهلران بود و در جمع مردم، این منطقه را دارای انسان‌هایی با قلب‌های پاک، اندیشه‌های بلند، همت‌های والا و عاشق پیامبر و اهل بیت(ع) توصیف کرد و گفت: مردمان این مرز و بوم مرزبانان غیور و امین برای مرز‌های استقلال، عزت و شرف و فرهنگ ایران زمین هستند و در طول تاریخ با ایمان و پاک زندگی کردند و به ویژه دردوران دفاع مقدس پرچم برافراشته خداخواهی، شجاعت و سلحشوری ملت ایران شدند.

وی با اشاره به اینکه خدا انسان را خلق کرده و برای جامعه بشری زیبا‌ترین زندگی در رسیدن به اوج سعادت و کمال را مقرر کرده است، گفت: در این ماموریت خدا، قرآن، پیامبر واهل بیت (ع) را قرار داده تا پیشاپیش انسان به سمت قله‌های کمال حرکت کنند.

احمدی‌نژاد یادآور شد: رمز پیروزی حقیقی و رسیدن به حیات طیبه وصراط مستقیم را در اعتصام به حبل الله، قرآن، پیامبر و آل او قرار داد و صراط مستقیم در متن سعادت و تحقق ماموریت انسان است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه همه مشکلات بشری ناشی از غفلت از این که برگزیدگان خدا کنار گذاشته‌اند و انتظار به سعادت رسیدن را دارند، گفت: وضعیت امروز دنیا را ببینید، عده‌ای چپاول‌گر و غارت‌گر برای پر کردن جیب‌های خود چپاول و تحقیر انسان را به راه انداخته‌اند، بمب‌های اتمی، شیمایی و میکروبی تولید کردند و برای تسلط به خاورمیانه توطئه می‌کنند و به کشورهای منطقه سلاح می‌فروشند تا با ایجاد درگیری واختلاف به نفت و ذخایر منطقه مسلط شوند.

وی افزود: کسانی که30 سال به آن‌ها خدمت کرده‌اند و ملت‌شان را تحقیر کردند و ثروت کشور خود را به جیب آن‌ها سرازیر کردند در نهایت به دست خود همین قدرت‌ها کنار رفتند. یکی از آن‌ها صدام بود و او فرمان پیروان شیطان را اجرا کرد و بزرگترین جنایت‌ها را مرتکب شد و برای تامین منافع شیطان بزرگ و یاران او منطقه را به آتش کشید و آنان به بهانه‌ای به عراق حمله کردند و مردم مظلوم عراق را کشتند تا در آنجا به ذخایر این کشور مسلط شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ملت ایران الگوی ملت‌ها بوده و دشمنان نتوانستند ملت ایران را با شکست مواجه کند، گفت: آنها هر کاری از دستشان بر می‌آمد کردند. جنگ، تحریم‌ها سخت، تبلیغات را به کار گرفتند و سازمان‌های بین‌ا‌لمللی را علیه ایران به کار گرفتند اما ملت ایران ایستاد و امروز عزیز است و علت آن در اعتصام به قرآن، پیامبر و اهل بیت است.

وی تصریح کرد: دنیا چشمانش را باز کند ملت ما ایستاده است و امروز در صحنه هستند و دنیا بداند دهلران زنده است تا تاریخ زنده است و پرچم عزت ملت ایران همواره در احتزاز خواهند ماند و دشمنان بشریت در مقابل آن کاری از پیش نخواهند برد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در طول 32 سال هر جا حکومت و ملت بر ارزش‌ها الهی پافشاری کردند پیروز بودند هرجا ضعف و عقب‌افتادگی و فاصله طبقاتی ناشی از فاصله‌گیری از ارزش‌های الهی است.

رئیس جمهور گفت: دولت و ملت باید در برابرحوادث حساس باشند تا جایی ظلمی اتفاق می‌افتد و به جای توجه مردم عده‌ای خودخواه و زیاده طلب ترجیح پیدا می‌کنند و منافع عمومی به نفع عده‌ای قلیل پایمال می‌شود باید حساسیت داشته باشند.

رییس جمهور تاکید کرد: باید آنجا که عزت ملت مخدوش و محرومین فراموش می‌شوند، حساس باشیم و پافشاری کنیم و بدانیم تا زمانی سعادتمند هستیم که بر ارزش‌های الهی پافشاری و بر اصول الهی بایستیم و سختی‌ها را تحمل کنیم و بدانیم اجرای عدالت کار سختی است، فشار می‌آورد از نزدیکان خود انسان شروع می‌شود. می‌خواهند امتیاز بیشتر و مصونیت داشته باشند و کسی با آنها کاری نداشته باشد. ایستادن برابر آنها تهمت و توهین و فشار و تبلیغات را باید تحمل کرد تا پرچم عزت برافراشته باشد.

رییس جمهور ادامه داد: در دفاع مقدس نیز مستکبران عالم علیه ملت ایران بودند اما این ملت با دست خالی و با اعتصام به حبل الله بر حق خود و ارزش‌های الهی پافشاری کرد و خدا او را پیروز گردانید و ادامه راه نیز همین است. هرگونه ظلم و تبعیضی می‌شود نباید کسی بپذیرد عده‌ای خودخواهی‌ها و قدرت طلبی‌های خود را به نام انقلاب و ملت تحمیل کنند و خود را مالک انقلاب و ملت بدانند. اجازه ندهد ارزش‌ها و اصول انقلاب و اسلام تضعیف شود.

احمدی نژاد با بیان اینکه اگر عدالت به طور کامل پیاده شود دیگر فقر و عقب افتادگی نخواهد بود، گفت: کشور ما کشور فقیر و ضعیفی نیست اما باید عدالت اجرا شود و حتی یک نفر در این سرزمین وسیع نیازمند نباشد.

وی با تاکید بر ساختن ایران به عنوان مهم ترین ماموریت گفت: به فضل الهی همه کشور در حال کار و تلاش است یکی از مهمترین کارهایی که در دوره ساختن باید انجام شود اصلاح ساختارهای تصمیم گیری و اساسی کشور است. اگر در کشور ساختارها به گونه‌ای باشد که تصمیماتی که در مرکز اتخاذ می‌شود بدون کم و کاست در شهرستان‌ها و استان‌ها اجرا شود در این صورت عدالت اجرا خواهد شد. باید طوری شود که وقتی دولت تصمیمی گرفت همان تصمیم در استان‌ها بدون کم و کاست اجرا شود گاها ما در تهران تصمیم می‌گیریم بعدا می‌بینیم یک بخش از این تصمیمات تحلیل رفته اما ما می‌آییم و با کمک مردم حق‌شان را می‌گیریم.

رییس جمهور گفت: به فضل الهی با انجام اصلاح ساختارهای اساسی تا حق مردم در هرجا که باشند به خودشان برسد در کنار ملت ایستادیم. حتی اگر تمام دشمنان، آمریکا و دوستانش نیز بسیج شوند ملت ایران از راه عدالت باز نخواهد گشت.

وی همچنین با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها و اصلاحات اقتصادی در دولت نهم و دهم تصریح کرد: ما مصمم هستیم با سرعت هرچه بیشتر یارانه‌ها را عادلانه توزیع کنیم تا هر کس به حق خود برسد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه عزم و بسیج عمومی و حرکت همگانی برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان موضوع دیگری است که در امر سازندگی در دستور کار دولت است گفت: همه مسئولان افراد صاحب نفوذ، قانونگذاران بشنوند برای ایران عیب است که یک ملت بزرگ با امکانات و ظرفیت‌های فراوان جوانانش بیکار باشند. اگر کسانی در مسیر تصمیم گیری کاری از دستشان بر نمی‌آید و اگر کمک نمی‌کنند درخواست ما این است که مانع درست نکنند. دولت و ملت برای همه جوانان اشتغال ایجاد خواهد کرد.

رییس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در سه سفر گذشته 155 پروژه برای شهرستان دهلران تصویب شده بود افزود: از این تعداد 60 مورد اجرا شده، 56 پروژه در دست اجراست و در 39 پروژه هنوز کاری شروع نشده که امروز در جلسه دولت موانع عدم اجرایی شدن این پروژه‌ها که یکی از آنها گازرسانی به دهلران است را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای که شهرستان دهلران دارد بایستی برخی از وزارتخانه‌ها همچون وزارت نفت ، وزارت کشاورزی و صنایع بیشتر در این شهرستان سرمایه گذاری کنند و کار بیشتری انجام دهند. دولت نیز با تمام توان در خدمت مردم دهلران است.

 

کد خبر 155383
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز